Vodafone Türkiye 2023-24 mali yılının ilk yarı sonuçlarını açıkladı
VODAFONE Türkiye 2023-24 MALİ YILI
İLK DÖNEM SONUÇLARI AÇIKLANDI
14 Kasım 2023 – Vodafone Türkiye, 2023-2024 mali yılı ilk yarı (Nisan-Eylül 2023) sonuçlarını açıkladı. Şirketin hizmet gelirleri 20,8 milyar TLFaiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kazanç (FAVÖK) 8,0 milyar TL‘ye yükseldi.
Abone sayısında artış
Vodafone Türkiye’nin mobil abone sayısı 25,4 milyonaM2M (Makineler Arası İletişim) dahil toplam mobil abone sayısı 29,3 milyona ulaşmış. Şirket faturalı abone sayısını hesaplıyor 19,1 milyona kaldırdı. Geniş bant teknolojilerinde müşterilerine en iyi hizmeti sunma hedefiyle çalışmalarını sürdüren Vodafone Türkiye’nin sabit geniş bant abone sayısı, 1.4 milyonolarak gerçekleşti.
415 milyon kişinin “dijital etkileşimi”
Tüm kanallarda dijitalleşme odaklı faaliyetlerini sürdüren Vodafone Yanımda ve Online Self Servis gibi Vodafone’un dijital kanallarını kullanan aylık aktif müşteri sayısı 17 milyonu aştı.Vodafone’un dijital kanallarını kullanan müşterilerin aylık toplam etkileşimi: 415 milyonaulaşmış. Veri kullanımında %22,2 artış
Mali yılın ilk 6 ayında Vodafone Türkiye müşterilerinin toplam taşınabilir data kullanımı geçen yılın aynı dönemine göre gerçekleşti. %22artışla 2.403 petabaytyükseldi .
Dijital hizmetlerde büyüme
Vodafone Türkiye bu dönemde dijital hizmet şirketi olma yolunda önemli ilerleme kaydetti. Şirketin Vodafone Yanıyorum taşınabilir uygulaması üzerinden hayata geçirdiği Her Şey Yanimda online alışveriş platformuna ziyaret sayısı 50 milyona yaklaştı. Vodafone’un yeni nesil taşınabilir finans çözümü Vodafone Pay’in ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı: 4,8 milyona ulaşmış. Şirketin 1.000’e yakın farklı işlemi gerçekleştirebilen kişisel dijital asistanı TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 9,7 milyonaaylık sohbet sayısıdır 43 milyonagül.
Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy,2023-24 mali yılının ilk yarı sonuçlarını şöyle değerlendirdi:
“Vodafone olarak dijitalleşmenin, Türkiye ekonomisini dönüştürecek ve kalkınma hedeflerine ulaşma sürecini hızlandıracak bir unsur olduğuna inanıyoruz. Cumhuriyetimizin 100. yılında Türkiye’nin dijitalleşmesi için çalışırken, bu alandaki gelişme fırsatlarını inceleyen ve kamu politikası açısından değerli veriler sağlayan analizlerin üretilmesine de öncülük ediyoruz. Bu anlayışla hazırladığımız ‘Dijital Türkiye 2030’ raporunda, ülkemizin dijital dönüşüm sürecinin en değerli unsurları olan toplumu, şirketleri, devleti ve altyapıyı mercek altına aldık. Türkiye’nin dijital dönüşümdeki durumunu, potansiyel gelişim alanlarını ve bu dört alandaki olası ekonomik etkilerini gelişmiş ülkelerle karşılaştırmalı olarak değerlendirdik. Vodafone olarak müşterilerimizin, ekosistemimizin ve ülkemizin dijital geleceğine fayda sağlayacak politikaların geliştirilmesine katkı sağlamaya hazırız.
|
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı